martes, 21 de diciembre de 2010

MÒDUL III

LA TABLETA DA ALAS AL LIBRO PIRATA

Comentari

Diuen que aquells que no conèixen la història estan condemnats a repetir-la. I una vegada más això és el que ha passat. La primera, segona i tercera revolució industrial ja provocaren canvis dràstics no només en la forma de produir i els productes sinó en els canals de distribució, fonts d'energia, publicitat, valors afegits, conflictes socials, atur.....

Per què aquesta quarta revolució "digital" hauria de ser diferent? Aquesta revolució ha provocat un terratremos coyuntural que a la força generarà una nova estructura de la qual es despenjaran tots aquells i aquelles que siguen incapaços de reinventar-se i adaptar-se a la nova situació. Algo tan vell com la teoria darwinista de adaptar-se al mitjà o morir.

La indústria musical i de pel.licules ha arribat tard. No ha sabut reinventar-se, buscar nous ninxols de negoci utilitzant les noves tecnologies. Al contrari, s'han oposat a aquest tsunami, a aquesta erupció volcànica que acabat per enfonsar-los. Les possibles solucions han arribat tard i malament, i la clientela ha emigrat i s'ha aliat a la tecnologia per satisfer les seues necessitats sense pagar un preu excessiu.

I lògicament, eixa mateixa tecnologia, que no deixa d'evolucionar, també ha acabat per fixar-se en la lectura amb el desenvolupament de dispositius e-reader que la indústria editorial hauria de considerar aliats per a reinventar-se abans que la clièntela considere que no la necessita per a satisfer la seua necessitat.

El camí es difícil, però qui no s'adapta no sobreviu. I no crec que aquest camí passe per la Llei Linde. Una vegada més la tècnica-ciència va per davant de la legalitat, i és imparable. Una llei no evitarà el consum massiu "il·legal" d'un producte en l'era de la globalització, si de cas, una política de preus assequibles, oferir valors afegits, polítiques de fidelització amb descomptes i regals, una política de reorganització de negoci, encara que com sempre ha ocorregut tinga un gran cost laboral, no sé, és complicat però a veure qui és el guapet que pot entrebancar un tsunami.

Es indubtable que la indústria ho patirà, tanmateix la promoció de la lectura potser isca beneficiada. Les noves tecnológies tenen un atractiu especial per al jovent i és molt pobable que puguem utilitzarles per enganxar-los a la lectura des de menuts i fidelitzar-los durant la llarga travessia de l'adolescència-joventut-premaduresa on els perdem, alguns i algunes definitivament.

1 comentario:

  1. Una anàlisi molt valuosa per a una qüestió bastant complicada. Mòdul superat.

    ResponderEliminar